-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49365 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

اگر قانوني وجود نداشت چه ميشد؟

قانون مانند خون در عروق اجتماع است و به اين ترتيب بايد با صراحت گفت اگر قانوني وجود نداشت اجتماعي هم نبود، زيرا تفسير اجتماع به معني لغوي، يعني جمع شدن گرد هم، كاملا نادرست است، اجتماع مفهوم بالاتري را دربردارد، و آن همكاري و همگامي و همفكري عدهاي در پيشبرد هدفهاي مشترك انساني است.



روي اين حساب اگر دو نفر گرد هم آيند و چنين همكاري را آغاز نمايند، اجتماعي را تشكيل دادهاند، ولي اگر ميليونها نفر در يك محل جمع باشند، و همگامي و همكاري نداشته باشند، اجتماعي وجود نخواهد داشت. اين از يك سو.



از سوي ديگر براي ادامه همكاري دو يا چند نفر بايد وظائف و تعهدات هريك مشخص باشد و سر باز زدن از آن وظائف و تعهدات يا تجاوز از آن مرزها بايد با عكسالعمل اجتماعي مواجه گردد تا ايجاد ضمائت اجرائي براي آنها كند.



اصولا همكاري بدون «تعهد» مفهومي ندارد و «تعهد» سرچشمة انواع قوانين است.



اين اشتباه است كه ما وظيفة قانون را منحصر به جلوگيري از تصادمها، و تضاد منافع، و تجاوز بيكديگر و كشمكشها بدانيم، اگرچه تشريع قسمتي از قوانين به همين منظور است.



بلكه قوانين قبل از اين موضوع، وظيفهدار استحكام روابط اجتماعي و ايجاد اعتماد متقابل در برابر تعهدات و تأمين آزادي لازم براي پرورش استعدادهاي نهفته و متمركز ساختن و بسيج نيروهاي افراد در يك جهت معين، و بالاخره رسانيدن اجتماع به تكاملهاي ممكن است.








قرآن و آخرين پيامبر


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.